Sosyal Medya Nedir

Sosyal Medya Nedir

Sosyal Medya Nedir ? ; Sosyal Medya Kullanıcıların Karşılıklı Olarak Etkileşime Girdikleri Dijital Platformlardır, Kullanım Amaçlarına Göre Ayrılırlar. Kullanıcılar ne yapmak istiyorlar ise ona uygun platformları kullanırlar ve oralarda vakit geçirirler. Haberleşme, İçerik Üretme, İş Bulma ve diğer konularda sosyal medya platformlarından yararlanırlar. Sosyal Medyada iletişim çok yönlüdür var olan kullanıcılar sürekli etkileşim halindedirler. 

Sosyal Medyanın Avantajları

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte artık dünya ile anlık olarak iletişim halindeyiz. Sosyal Medya Nedir yazımızda bu avantajlardan bahsedeceğiz.

Dünyanın bir ucunda neler yaşandığını saniyeler içerisinde takip edebiliyoruz ve var olan görüşlerimizi paylaşabiliyoruz. 

Hoşumuza giden ne ise onları takip ederek hayatımıza farklı renkler katıyoruz. 

Var olan sosyal medya platformlarının kullanım amaçları ne ise bu amaçlara göre kendimize faydalar sağlayabiliyoruz.

Geleneksel medya platformları genelde reklam verenler ve devlet tarafından kontrol altındadır ve bu kuruluşlar sizlere ne göstermek istiyorlarsa onları görürsünüz. Sosyal medya platformlarında ise bu durum böyle değildir ve yayıncı ne görmenizi istiyorsa sizlerde onları görürsünüz.

Fakat birbirinden farklı bir çok yayıncı olduğundan bir haber veya içeriği objektif bir şekilde ele alabilirsiniz. 

  • Online Eğitimler,
  • İş İmkanları,
  • Yeni İş Fikirleri,
  • Sesimizi Duyurma,
  • Yeni Kültürleri ve İnsanları Tanıma,
  • Bağımsız Haber ve İçeriklere Ulaşabilme.
Geleneksel Medya ve Sosyal Medyanın Farklılıkları

Geleneksel Medya ve Sosyal Medyanın Farklılıkları

Geleneksel Medya kanalları nelerdir? ; Gazete, dergi, radyo, sinema, televizyon gibi tek yönlü iletişimle hizmet veren kitle iletişim araçları, geleneksel medya içinde yer almaktadır. 

Kullanıcıların alışkanlıklarının değişmesi ile birlikte var olan dijital platformlarda günden güne değişiyor. Değişen alışkanlıkların karşısında markalar sürdürebilir işler ortaya koymak için zamanla yarış halindeler. Zaman dijital dönüşüm için geriye doğru sayılmakta. 

Geleneksel Medya Kanalları ile başlayalım ve örneklerimizi Sosyal Medya ile karşılaştıralım. 

Karşılaştırma Başlıkları;

  • Ölçümleme
  • Erişebilirlik
  • Kullanılırlık
  • Hız
  • Özgürlük
Sosyal Medya Nedir

Ölçümleme;

Bir Gazete olduğunu düşünelim ve günlük olarak baskı çıkarttığını varsayalım. Gazete var olan içeriklerini bir gün önceden hazırlamaya başlar ve sabahın erken saatlerinde Gazeteler gidecekleri noktaya doğru yola çıkmış olur. 

Gazetenin ikinci sayfasında bir örnek haber olduğunu düşünelim. 

Gazetenin o gün 150.000 adet basıldığını ve hepsinin satıldığını düşünelim. 

Bu örnek haberi kaç kişinin okuduğunu net bir şekilde bilebilir misiniz? 

Bunu cevabı hayır olacaktır. 

Fakat sizlerin online bir gazete olduğunu tekrardan düşünelim ve örnek haberin web sayfanızda ve sosyal medya platformlarında paylaşıldığını düşünelim.

Bu örnek haberin kaç kişiye ulaştığını net bir şekilde bilebilir misiniz?

Bunun cevabı evet olacaktır. 

Geleneksel medya platformlarında ölçüm net bir şekilde yapılamazken sosyal medya platformlarında ölçümlemeler çok detaylı bir şekilde yapılabilmektedir. Var olan paylaşımlarımızın kaç kişi tarafından görüldüğü ve bu kişilerin özelliklerini detaylı olarak görüntüleyebilirsiniz. 

Dijital platformların hayatımıza kattığı en kullanışlı bir özellikte verilerdir. Veriler sayesinde hedef kitlenizi tanıyabilir veya kimler tarafından takip edildiğinizi net bir şekilde kafanızda şekillendirebilirsiniz.  

Sosyal Medya Avantajları

Erişebilirlik;

Geleneksel medya platformlarında iş gerçekleştirmek istiyorsanız ilk başta bu işe ilk yatırım maliyeti yüksek gelebilir çünkü bir çok ekipman, malzeme ve insan kaynağına ve gerekli izinlere ihtiyaç duyabilirsiniz. 

Sosyal Medya platformlarına baktığımızda ise sadece o platformları kullanmak için akıllı bir cihaz ve intenet platformları kullanmak için yeterli olacaktır. 

Sosyal Medya Nedir

Kullanılırlık;

Geleneksel medya araçlarını kullanmak için teorik bilgiye sahip olmanız gerekir ve bu araçları kullanacak insan kaynağıda olması gerekir.

Fakat sosyal medya platformlarını kullanmak için teorik bilgiye  sahip olmanıza gerek yoktur.

Not;

Var olan sosyal medya platformlarını bir marka kullanacak ise reklam ve tanıtım gibi konularda mutlaka bilgiye sahip olması gerekir. Reklam optimizasyonları içinde insan kaynağı gereksinimi olur. 

Sosyal Medya Ne İşe Yarar

Hız;

Geleneksel medya platformlarında var olan paylaşımlarınızı anlık olarak düzeltebilir misiniz?

Yeniden bir gazete örneğini düşünelim. Gazetemizde örnek bir haber paylaşmıştık .

Var olan bu haber paylaşımında bir yanlışlık olduğunu ve düzeltmek istediğimizi ele alalım.

Gazete basıldıktan sonra veya dağıtıma çıktığında tekrar bu haberi düzeltebilir misiniz?

Bu yanlışlığı düzeltmeniz pek mümkün değildir çünkü tekrardan basıp yetiştirmeniz zamana karşı bir  yarış olacaktır ve extra maliyet olacaktır. 

Sosyal medya platformlarında bir paylaşım yaptığınızda o paylaşımı saniyeler içerisinde sınırsız şekilde düzenleyebilirsiniz veya önceki paylaşımlarınızı güncelleyebilmenizi sağlar.

Dijital Pazarlamanın Avantajları

Özgürlük;

Geleneksel medya platformlarında iş yaptığınızda mutlaka denetleyici kuruluşlar sizlerin yayınlarını veya paylaşımlarını denetleyecektir ve kimi kurallar içinde kısıtlı kalacaksınızdır. 

Sosyal medya platformlarında henüz bir denetleyici kuruluş yoktur ve etik kurallar neticesinde özgürce düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz. Bu özgürlüğü yanlış yorumlamamak gerekir. 

Sonuç;

Geleneksel medya platformları yok olacak mı? Sorununa bu kısımda yer verelim. 

Bunu yanıtı Hayır olacaktır. 

Geleneksel medya markaları Dijital dönüşüm ile var olan sosyal medya platformlarında yerlerini almışlardır ve almaya devam edeceklerdir. 

Sürdürebilir işler yapmayı amaç kılan tüm markalar kullanıcıların alışkanlıklarını takip ederek onların yoğun bir halde bulunduğu platformlara doğrudan giriş yapacaklardır. 

İster geleneksel medya ister sosyal medya olsun var olan bir haber veya içeriği okuduktan sonra mutlaka bir veya iki kaynaktan daha bu haber veya içeriğin teyidini gerçekleştirmeniz nacizane önerim olsun. Çünkü var olan platformlarda algı yönetimi yapmayı amaçlamış kişiler ve kuruluşlar bulunmakta.  Sosyal Medya Nedir yazımda bunları tek başlıkta toparlamaya çalıştım.