Sosyal Medya Blog

Sosyal Medya Blog ; En Yeni Sosyal Medya Haberleri, Optimizasyon Rehberi, Sosyal Medya Yönetimi ve Reklamcılığı Hakkında Blog Yazıları Burada, Hemen İncele. Sosyal Medya Blog ile yeni bilgiler öğrenin.

Sosyal Medya Nedir ? 

Sosyal Medya Kullanıcıların Karşılıklı Olarak Etkileşime Girdikleri Dijital Platformlardır, Kullanım Amaçlarına Göre Ayrılırlar. Kullanıcılar ne yapmak istiyorlar ise ona uygun platformları kullanırlar ve oralarda vakit geçirirler. Haberleşme, İçerik Üretme, İş Bulma ve diğer konularda sosyal medya platformlarından yararlanırlar. Sosyal Medyada iletişim çok yönlüdür var olan kullanıcılar sürekli etkileşim halindedirler.

The current query has no posts. Please make sure you have published items matching your query.
Dijital Pazarlama Uzmanı

Yağız Gürbüz Kimdir?

Yağız Gürbüz 1998 yılında Ankara’da dünyaya geldim. Eskişehir ve İzmir’den sonra üniversite eğitimim için Alanya ilçesine yerleştim. İşletme Mühendisliği Lisans öğrencisiyim ve özel bir şirkette supervisor olarak görev almaktayım.

Ek olarak HTML, CSS, Javascript, PHP ile ilgilenmekteyim, markalar ve işletmeler için Sosyal Medya Yönetimi, Web Tasarım, Mobil Uygulama Tasarımı, Dijital Pazarlama hizmet ve danışmanlığı yapmaktayım.

Sosyal Medyanın Avantajları Nelerdir?

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte artık dünya ile anlık olarak iletişim halindeyiz. Sosyal Medya Nedir yazımızda bu avantajlardan bahsedeceğiz.

Dünyanın bir ucunda neler yaşandığını saniyeler içerisinde takip edebiliyoruz ve var olan görüşlerimizi paylaşabiliyoruz.

Hoşumuza giden ne ise onları takip ederek hayatımıza farklı renkler katıyoruz.

Var olan sosyal medya platformlarının kullanım amaçları ne ise bu amaçlara göre kendimize faydalar sağlayabiliyoruz.

Geleneksel medya platformları genelde reklam verenler ve devlet tarafından kontrol altındadır ve bu kuruluşlar sizlere ne göstermek istiyorlarsa onları görürsünüz. Sosyal medya platformlarında ise bu durum böyle değildir ve yayıncı ne görmenizi istiyorsa sizlerde onları görürsünüz.

Fakat birbirinden farklı bir çok yayıncı olduğundan bir haber veya içeriği objektif bir şekilde ele alabilirsiniz.

  • Online Eğitimler,
  • İş İmkanları,
  • Yeni İş Fikirleri,
  • Sesimizi Duyurma,
  • Yeni Kültürleri ve İnsanları Tanıma,
  • Bağımsız Haber ve İçeriklere Ulaşabilme.

Geleneksel Medya ve Sosyal Medyanın Farkları

Geleneksel Medya kanalları nelerdir? ; Gazete, dergi, radyo, sinema, televizyon gibi tek yönlü iletişimle hizmet veren kitle iletişim araçları, geleneksel medya içinde yer almaktadır.

Kullanıcıların alışkanlıklarının değişmesi ile birlikte var olan dijital platformlarda günden güne değişiyor. Değişen alışkanlıkların karşısında markalar sürdürebilir işler ortaya koymak için zamanla yarış halindeler. Zaman dijital dönüşüm için geriye doğru sayılmakta.

Geleneksel Medya Kanalları ile başlayalım ve örneklerimizi Sosyal Medya ile karşılaştıralım.

Karşılaştırma Başlıkları;

  • Ölçümleme
  • Erişebilirlik
  • Kullanılırlık
  • Hız
  • Özgürlük

Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?

Sosyal Medya kavramı teknoloji ve kullanıcıların alışkanlıklarının değişmesi ile birlikte hayatımıza giren kavramlardan birisidir. Sosyal Medya Uzmanı markaların Sosyal Medya hesaplarını en etkili bir şekilde yönetmek için çalışmalar düzenler. Medya Uzmanı markanın sunmuş olduğu ürün veya hizmetin nasıl daha iyi tanıtılacağı ve hedef kitle ile nasıl iletişim kurulacağı konularında çalışmalar düzenler.

Sosyal Medya Uzmanının Görevleri Nelerdir?


Sosyal Medya Uzmanının en önemli görevi hedef kitle ile en uygun iletişim dilinin belirlenmesidir. Hedef kitle ile nasıl kalıcı bağlar kurabilirim tarzında sorulara yanıt aranır.

Sosyal medya platformlarında var olan marka için müşteri şikayet ve görüşlerinin yakından takibini gerçekleştirmesi gerekir.

Genel Olarak Sosyal Medya Uzmanı Görevleri;

  • Var Olan Yönetim Planına Göre, Dikkat Çekici Metin, Görsel, Video İçeriklerinin Oluşturulması, Yayınlanması,
  • Markanın Sunmuş Olduğu Ürün veya Hizmetlerin Hedef Kitle Analizinin Gerçekleştirilmesi,
  • Markanın Rakip Analizlerinin Gerçekleştirilmesi,
  • Önceden Kriz Yönetim Planlarının Hazırlaması,
  • Markanın Temasını Var Olan Sosyal Medya Yönetiminde Korumak,
  • Sosyal Medyada Markanın İtibarının Takibi,
  • Tanıtım Reklamlarının Oluşturulması, Takibi, Düzenlenmesi,
  • Sunulan Ürün veya Hizmetler Hakkında Trendleri Takip Etmek ve Hakim Olmak,
  • Sosyal Medya Hesaplarının, Reklam Çalışmalarının Raporlamasını Gerçekleştirmek.