Ses Pazarlaması Nedir?

Ses Pazarlaması Nedir?

Ses Pazarlaması ve Ticareti Nedir?

Ses pazarlamasının merkezi, satın alma sürecini hızlandırmak ve ürünleri online olarak sipariş vermek ve satın almak için fiziki temasın olmadığı bir alternatif satın alma yöntemidir. Ses ticareti kullanarak satın alma işlemlerini günün her süresinde ellerinizi kullanmadan tamamlama imkanına sahipsiniz.

Akıllı cihazların aramıza girmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte kullanıcıların var olan tüm davranışları tekrardan şekillendi. Biraz daha üşengeç olduğumuz kolaya kaçtığımız ve aradığımız şeyi net olarak bulmanın yollarını arıyoruz. Bazen çok faydalı bazen anlamsız olan bu aramalar bizlere zaman kazandırıyor. 

Kullanıcılar artık aradıkları her neyse onu anında bulmak ve ona ulaşmak istiyorlar. 

Arama metotları değişiyor. Kullanıcılar sesli asistanlar sayesinde aradıklarını bulmaya çalışıyorlar. Ürün satın almak, rezervasyon gerçekleştirmek, yemek siparişi vermek gibi ihtiyaçlarını sesli aramalar ve asistanlar sayesinde kolaylaştırıyorlar. 

Yapay Zekaya Sahip Asistanlar

Yapay Zekaya Sahip Asistanlar

Sesli ticareti kullanmak için sesi işleyebilen cihazlara ihtiyaç duymaktayız. Bu cihazlar sahibinin sesi ile etkinleşip var olan isteklere cevap vermek üzere işleyen algoritmalar ve yapay zekaya sahiptir. 

Yapay zekaya sahip ve ses işleme özelliğine sahip her türlü cihaz sesli ticareti kullanmanız için sizlere yardımcı olabilir. Cihazın fonksiyonel özelliği tamamen farklılaştırılabilir. 

Akıllı Mutfak Robotu, Buzdolabı, Elektrik Süpürgesi, Su Arıtma Cihazı ve diğerleri. 

Sizler hangi cihazı akıllı yapmak istiyorsanız onu akıllı hale getirebilirsiniz arka planda cihazın fonksiyonundan ziyade sesli ticaret özelliği ağır basacaktır. 

Hayatımızda bulunan asistanlar;

  • Amazon – Alexa 
  • Google – Google Asistanı
  • Alibaba – AliGenie
  • Apple – Siri 
Var Olan Pazar ve Algı Yönetimi

Var Olan Pazar ve Algı Yönetimi

Kullanıcı ses ile yaptığı ticaretlerde var olan satın alma davranışını gerçekleştirmenin son durağında bulunmaktadır ve ihtiyaç duyduğu ürünleri hemen almak ister. 

Peki bu kadar büyük bir pazarda algı yönetimi olmadan şeffaf satın almalar olur mu?

Bana kalırsa bunun cevabı “Hayır” olacaktır. Düşünsenize şuan 7 milyara yakın bir Dünya var ve bu teknoloji 5 veya 10 yıl içinde yaygın bir şekilde kullanılıyor olacak. 

Örneklerle İlerleyelim;

Sesli asistanınıza “Makarna” siparişi vermesini söylediniz ve “A” marka makarnadan istediniz. Arka planda ürünün stokta olup olmadığını veya hangi sitelerde olduğunun kararını tamamen kullanmakta olduğunuz asistan karar verecektir. 

Benim şuan aklımda olan iki soru var. 

Gerçekten algı yönetimi olmadan alışveriş yapabilecek miyiz?

Sunulan veriler doğru olacak mı?

Akıllı asistan “A” Makarnasının stokta bulunmadığını “B” makarnasını alabileceğimizi söylerse buna kaç kişi hayır der? 

Stokta gerçekten olup olmadığı bilgisi şeffaf bir şekilde kullanıcıya aktarılacak mı? 

Yoksa kullanmayı sevdiğimiz e-ticaret platformlarından mı verilecek bu sipariş? 

Arka planda bana kalırsa mükemmel bir şekilde algı yönetimi, platform ve ürün yönetimi olacaktır ve artık büyük markalar bizler için karar verecek ve bizlerde onların uygun gördüğü satın alma önerilerini gerçekleştireceğiz. 

Sesli Ticaret Güvenilir mi?

Sesli Ticaret Güvenilir mi?

Günümüzde bireysel kullanıcılar günlük rutin olarak büyük firmalar için milyarlarca dolar değerinde veri üretiyorlar ve bunu ücretsiz olarak yapıyorlar. 

Verilerimiz bir çok amaç için kullanılıyor ve bizlerin davranışlarını şekillendirmek ve etkilemek için tekrardan bizlere sunuluyor. 

Sesli Ticareti kullanırken verilerimiz ne kadar güvende olacak?

Biz var olan sanal asistanları kullanmadığımız zaman bizim sesimiz yinede işlenmeye devam edilecek mi?

Bu sorular gerçekten önemli sorular çünkü aslında Pazarlama danışmanını evimizin içine almış oluyoruz ve günlük hayatta konuştuğumuz, ihtiyaç duyduğumuz tüm şeyleri öğrenebilmiş olacaklardır. 

SEO ve Sesli Aramalar

SEO ve Sesli Aramalar

Günlük hayatta kullandığımız arama motorlarında genelde kısa aramalar yapıyoruz ve ilgili sonuçlarda aradıklarımızı bulmaya çalışıyoruz. Sesli aramalarda kullanıcılar günlük rutinlerine göre bir arama yapacaklardır ve bu aramalar uzun kelimelerden oluşacaktır. 

Sesli ticaretin popüler olması ile birlikte bana kalırsa işletmeler ürün başlıkları, açıklamaları ve diğer özelliklerini kullanıcıların sesli arama kalıplarına göre değiştireceklerdir. 

Veya tamamen farklı bir platform yaratılacaktır çünkü şuanda devasa bir web büyüklüğü var ve bu web büyüklüğünün tekrardan güncellenmesi çok uzun zaman alacaktır. 

Bana kalırsa sesli ticaret için yeni ticaret platformları geliştirilecek ve işletmeler bu platformlar üzerinde çalışmalar yürütecek. SEO kavramı belkide değişecektir.

Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı Deneyiminin Önemi

Eğer sesli ticaret ve VR teknolojisi birlikte geliştirilir ise mükemmel bir  kullanıcı deneyimi oluşturulacaktır ve kullanıcı deneyimi ne kadar iyi ise satın alma ve dönüşüm oranları o kadar iyi olacaktır. 

Özellikle turizm, emlak ve diğer biraz daha görmeyi hissetmeyi gerektiren sektörlerde çok ama çok önemli bir pazarlama faaliyeti olacaktır. Günümüzde bir çok sektör VR teknolojisini kullanmakta fakat bunu sesli aramalar veya ticaretle birleştiren henüz olmadı. Fakat bu ikisinin birleşebileceğini düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda Ses Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır ve benzeri içerikleri hayatımızda görmeye alışacağızdır.