5 Adımda Başarılı SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

5 Adımda Başarılı SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Günümüzde işletmeler veya bireyler seslerini dijital platformlarda duyurmak için birbirleri ile tatlı bir rekabet içindeler. Kullanıcılar veya işletmeler web siteleri ve sosyal medya platformlarını kullanarak daha fazla kullanıcıya ulaşmayı gaye olarak hedeflemişlerdir. 

Arama motorları üzerinden organik trafiklerini yükseltmek isteyen kullanıcılar veya işletmeler hedef kitlelerine uygun şekilde SEO Stratejisi geliştirmektedirler.

Kullanıcı Niyeti (User Intent) kavramını ele alalım. Kullanıcılar günlük hayatlarında amaçlarına göre gün içinde arama motorları üzerinde istedikleri şey veya amaçları ne ise bunlara göre yüzlerce arama gerçekleştirmekteler.

Bir konu hakkında yeni bilgiler öğrenmek veya satın alma işlemi yapmak için gün içinde bir çok arama yapıyorlar.

Arama motorlarının algoritmaları kullanıcı deneyimini yükseltmek için kullanıcının niyetine en uygun olan içeriği, ürünü veya hizmeti kullanıcının karşısına çıkartmaya çalışıyorlar.

Hedef Kitle Analizi Nedir?

Hedef Kitle İle Sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetleri kimlere ulaştırmak istiyorsanız Hedef Kitleniz o topluluktur. Bir kişinin müşteriniz olabilmesi için sunmuş olduğunuz ürün veya hizmeti satın alacak maddi güce sahip olması gerekir.

Bir ürün veya hizmete ulaşmayı istemek müşteri olduğumuz anlamını taşımaz, müşteri olabilmek için istek ve maddi güç gerekir.

Ürün veya Hizmetlerinizi Tanıyın

Ulaşmak istediğiniz topluluğa ulaşmadan önce sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetleri çok iyi bir şekilde tanımalı ve bu ürün veya hizmetlerin kullanıcılara hangi değeri kattığını belirlemeniz gerekmekte.

Sunmakta olduğunuz ürün veya hizmetler hangi topluluğa değer katıyorsa hedef kitleniz bu topluluk olacaktır ve bu topluluk ile nasıl iletişim kurabilirim sorunun yanıtını aramaya başlayabilirsiniz.

  • Hangi ürünleri sunuyoruz?
    Bu ürün veya hizmet kimler için uygun?
    Ürün veya hizmetleri kimler satın alabilir?
    Kullanıcının kendisi mi yoksa başka biri mi?
    Sunduğunuz hizmetler veya ürünler hangi gruplara hitap ediyor?
    Hizmetlerinizin veya ürünlerinizin alt grupları var mı?

Daha Detaylı Hedef Kitle Analizi İçin Var Olan Yazımı Okuyabilirsiniz.

Kullanıcı Kitlenizin Sesine Kulak Verin!

Kullanıcı Kitlenizin Sesine Kulak Verin!

Kullanıcı Niyeti (User Intent) Kullanıcıların Arama Motorlarında Aradıkları Sorgularda ki Amacına Denir ve SEO ve Dönüşüm Oranlarınız İçin Önemlidir.

Kullanıcı niyetini anlamak hem arama motoru algoritma geliştiricileri hemde arama motoru ile yeni kullanıcılarla tanışacaklar için çok önemli bir kavramdır.

Kullanıcılar arama motorlarını düzgün, kaliteli ve ilgili içerikleri karşılarına getirdikleri süre boyunca kullanacaklardır aynı şey web sitenize gelen kullanıcılar içinde geçerlidir. Web sitenizde hedef kitleniz ve kullanıcılarınızın ilgisini çeken içerikler barındırdığınız sürece kullanıcılar sizleri ziyaret edeceklerdir.

Ama sizler kullanıcılara düzgün, kaliteli ve ilgili içerikler sunmuyor iseniz var olan kullanıcı kitlesi yavaş yavaş diğer alternatiflere doğru yönelecektir.

Kullanıcı Niyeti Nedir, Neden Önemlidir Hakkında Daha Fazla Bilgi İçin Yazımı Okuyabilirsiniz.

Site İçi (On-Page) SEO’nuzu İyileştirin!

Site İçi (On-Page) SEO’nuzu İyileştirin!

On-Page Yani site içi optimizasyon sitenizin ilk savunmasıdır ve bu optimizasyonu hem içerikleriniz hemde kullanıcılarınız için iyileştirmeniz gerekir. 

Sayfalarınızın birbiri ile olan bağlantılarını çok iyi bir mimari ile planlamalısınız ve bir örümcek ağı gibi tüm sayfalar birbirleri ile alaka düzeylerine göre bağlantılı olmalılar. 

Çünkü bir içeriğinizi ziyaret eden kullanıcılar sizin yazmış olduğunuz diğer alakalı yazılara karşıda merak içerisinde olacaktır. 

Örnek;

  • Bonfile Tarifi, Nasıl Yapılır?

Kullanıcı bonfilenin nasıl yapıldığını anlatan bir içeriğe girdiğinde niyeti bilgi edinmektir. 

Bonfileden sonra ne iyi gider? 

Her yemekten sonra ya kahve ya da bir içecek bana kalırsa mükemmel bir deneyim sunuyor. Eğer sizler bu içeriğin yanına diğer içerikleri kullanıcıya öneri olarak sunarsanız kullanıcının ilgi noktasında olduğundan mutlaka ilgisi çekecektir ve bakacaktır. Bugün olmasa bir sonrasında mutlaka aklında kalacaktır ve yine bakacaktır.

Öneriler;

  • Hatay Bayram Kömbesi Tarifi
  • İster Soğuk İster Sıcak: Evde Adım Adım Latte Nasıl Yapılır?
Arama Sonuçlarını İnceleyin!

Kullanıcıların Arama Sonuçlarını İnceleyin!

Kullanıcılar gün içerisinde ihtiyaç duydukları, merak ettikleri veya akıllarına ne geliyorsa bunları arama motorları üzerinde arıyorlar ve niyetlerine göre işlemleri tamamlıyorlar. 

Kullanıcı aramalarını analiz ederek kendiniz için en uygun SEO Stratejisi planını geliştirebilir ve web sitenizin performansını yükseltebilirsiniz.

Sunmuş olduğunuz ürün, hizmet veya içerik ne ise hedef kitlenizin arama motorları üzerinde nasıl arama yaptıklarını keşfetmeniz gerekiyor. Güncel trendlere hakim olabilir ve kullanıcılara sunmuş olduğunuz içeriklerde yenilikler yapabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz Araçlar;

Farklılık Yaratın!

SEO Stratejiniz İle Farklılık Yaratın!

SEO Stratejisi sonuç değil bir süreci kapsar. Bu yüzden doğru tarifleri bulana kadar bir çok deneme yapmanız gerekecek. 

Yapmış olduğunuz denemeleri rekabetin yüksek olduğu anahtar kelimelerde yapmanız ilk başladığınız zaman belki motivasyonunuzu düşürebilir çünkü yeni bir site ile rekabetin yüksek olduğu bir anahtar kelimede başarı yakalamak gerçekten zordur. Bu var olan dünyanın kuralıdır. Yeni bir işe başladığınızda ilk başta öğrenmeniz gerekir. Çocuk emekler, yürür, koşar misali hedeflerinizi basit seviyeden zor seviyeye göre planlayın.

Kullanıcıların arama niyetlerini, şekillerini anlamaya çalışın.

Arama motorları algoritmalarının çalışma prensiplerini ve kullanıcı deneyiminde neler yaptıklarını araştırın.

SEO demek sadece arama motoru demek değildir! SEO’yu etkileyen bir çok faktör bulunur, bu faktörleri kendi iş modeliniz için özelleştirebilirsiniz.

Hedef kitleniz hangi platformlarda yoğun bir şekilde toplanmış ise o platformlardan sizin web sitenize geri bağlantılar ile gelmelerini sağlayın. 

Kullanıcı Dostu Olun!

SEO İçin Kullanıcı Dostu Olun!

SEO Stratejisi olsun işiniz olsun bu süreçte başarılı olmak istiyorsanız kullanıcılar ile kalıcı bağlar oluşturmalı ve bu bağların kopmaması için onlarla sürekli etkileşim halinde kalmanız gerekiyor.

İş modelinizde ilk başta herkes gibi kâr elde etmek isteyeceksiniz bu çok normal çünkü işletmelerin en temel amacı kâr elde etmektir fakat elde ediş vadesini planlamak sizlerin elinde. 

Uzun vadeli işler ve kullanıcılar için sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetleri kullanıcılara sadece satmak için tanıtmayın. 

Kullanıcılara ne değer kattığınızı onlara oyunlaştırarak bir sürece dönüştürün ve kullanıcıların sizlerden alışveriş yapmasını zevkli hale getirin.