Rakip Analizi Nedir? Nasıl Yapılır

Rakip Analizi Nedir

Rakibi olmayan markalar bana kalırsa zamanla tarihin tozlu raflarına doğru kaldırılacaklardır.

Rekabet piyasası var olan düşüncelerinizi ve fikirlerinizi güçlendirir, şekillendirir. Marka için motivasyon oluşturur. İçinde bulunduğunuz sektörde, iş kolunda, rakiplerinizde ne tarz yenilikler, değişiklikler var bunları görmenizi sağlar. Rakip analizi çok değerli bir kavramdır ve belirli periyotlarla yapılmalıdır. Rakip Analizi Nedir ile ilgili yazımızda ve bulunan videoda bahsetmiş olduğum teorik bilgileri deneyimleyerek rakip analizlerini basit seviyede gerçekleştirebilirsiniz. 

Rakip Analizi Nedir

Aşama 1 – Rakiplerin Web Sitelerini Ziyaret Etmek ve Analizlerini Gerçekleştirmek

Dijital teknolojilerin kullanım oranları son yıllarda muazzam bir şekilde yükseldi ve artık çoğu marka ve kişiler web sitesi kullanarak daha fazla kullanıcı ile etkileşime girmek için çalışmalar gerçekleştiriyorlar.

Web sitelerini rakiplerimizin kalesi olarak adlandırabiliriz ve eğer biz bir kalenin içinde ne oluyor diye merak ediyorsak içeri girmeli ve gözlem yapmalıyız.

Kalenin içine girmemizi sağlayacak geçiş biletini bizlere Similarweb sunacak.

Bir rakibin direkt olarak Google Analytics, Search Console veya diğer veri takip platformlarına ulaşamayız bu yüzden dijital platformlarda var olan analiz araçları bizlere web site analizinde yardımcı olacak.

Kendi markamızın web sitesini yazarak var olan karşılaştırma işlemlerini gerçekleştirebiliriz.

Rakip Analizi Ne İşe Yarar

Aşama – 2 – Rakiplerin Aktif Olan Reklamlarının Kontrolü

Dünya’nın en büyük Sosyal Medya platformlarından olan Facebook burada bizlere yardımcı olacak.

Her marka veya kişi neredeyse Facebook, Instagram,Whatsapp vb. Sosyal medya platformlarını kullanıyorlar, eğer kullanmıyorlarsa dijital dünyaya hemen giriş yapmaları gerekmekte.

Markalar sosyal medya platformlarını kullanarak kullanıcılar ile etkileşime girip var olan satış oranlarını yükseltmek için sosyal medya reklamlarını kullanıyorlar.

Bizlerde bu araç ile rakiplerimizin aktif olan sosyal medya reklamlarını görüntüleyeceğiz.

Facebook Reklam Kütüphanesi bizlere bu çalışmamızda yardımcı olacak.

Bu platformu kullanarak bakmamız gereken parametler bulunmakta.

  • Reklam Metinleri, Mesajları, Kampanya İçerikleri

  • Yönlendirme URL’si, Açılış Sayfaları, Bu Sayfalarda bulunan ürün veya hizmet içerikleri

  • Hangi platformlarda aktif olarak reklam veriliyor

Rakip Analizi Nedir

Aşama 3 – Kullanıcılar Hangi Kelimeleri Arıyorlar?

Rakibimizin hangi kelimelerden trafik aldığını öğrenmek o kelimeler için SEO çalışması yapmamızı sağlar ve kullanıcıların neye ihtiyacı olduğunu görmemiz kolaylaşır.

Rakibimiz hangi kelimelerden trafik alıyor, trafik aldığı lokasyonlar neler bunları görebiliriz.

Ubersuggest bizlere bu analizlerde yardımcı olacak.

Rakip Analizi Nasıl Yapılır

Aşama 4 – Yakın Gözlem

Rakiplerimizin temel analizlerinin bir kaçını tamamladık ve onlardan sürekli haber almak istiyoruz.

Google Alert kullanarak rakibimiz hakkında son haberlere ve içeriklere ulaşabileceğiz ve aramızdaki bağları koparmayacağız.

Var olan bu platformlar sayesinde giriş seviyesinde rakibimizi tanıyabilir ve sunmuş olduğu ürün veya hizmetler hakkında detaylı bilgilere sahip olabiliriz.

Ek olarak rakibimizin web sitesinde bulunan e-mail aboneliğinede üye olabiliriz.

Rakip Analizi Nedir , Nasıl Yapılır Konusunda benimle iletişim kurabilirsiniz. Dijital Pazarlama Danışmanlığı hakkında daha fazla bilgi almak için benimle iletişim kurabilirsiniz.