Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir?

Pazarlama Nedir?

Pazarlama kavramı hayatımıza üretim sektörünün gelişmesi ile hayatımıza katılmıştır ve ilk başlarında kullanıcının tercihleri hiçe sayılmıştır diyebiliriz. 

Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir? Ürün veya Hizmetlerin Kullanıcılar Tarafından Daha Fazla Talep Görmesi İçin İzlenen Tüm Faaliyetler Bütünüdür. Tüm Departmanları Kapsar. 

Pazarlama kullanıcıların tatmin olmamış isteklerini nasıl tatmin ederiz sorusunun işletmelere uygulanmasıdır.

Kullanıcılar bir ürün veya hizmeti kendi alışkanlıklarına, ihtiyaçlarına ve isteklerine göre satın alırlar. Kullanıcıların nelere ihtiyaç duyduğunu veya neler istediklerini pazarlama kavramı ile anlamaya çalışırız.

Ford Model T

Örneğin;

Henry Ford’unSiyah olmak kaydıyla istediğiniz otomobili seçebilirsiniz” demesi kullanıcının ne kadar önemsenmediğini bizlere gösterir. O zamanlar bu söz “Ford Model T” için söylenmiştir.

Gel zaman git zaman pazarlama kavramı ve kullanıcıya önem verilmiştir ve günümüzde şuan kullanıcı veli nimet olarak görülmektedir. Kişisel pazarlama kavramlarının geliştiği bir dönemde yaşamaktayız.

Pazarlama şirkete para getiren faaliyettir. Siz ne kadar mükemmel bir ürün veya hizmet sunsanız bile pazarlama olmadan bu ürün ve hizmet hiç bir anlam ifade etmekeyecektir. Pazarlama kullanıcıların cebindeki son parayı nasıl alırım algoritmasını benimsemiştir ve durmak bilmez.Pazarlama, pazar araştırması ve reklamcılık dahil olmak üzere ürün veya hizmetlerin tanıtımını ve satışını yapma eylemidir. Pazarlama bir ürün veya hizmetin tasarımını etkiler, şekillendirir. Çünkü kullanıcıları pazarlamacılar analiz eder ve tatmin hissi nasıl gelişecek ise pazarlama çalışanları bu hedefler doğrultusunda işlem yapar.

Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Pazarlama kullanıcıları anlamak ile başlar ve kullanıcı isteklerini tatmin ettiğimiz noktada o an için tamamlanır ve yeni istekleri tatmin etme süreci ile devam eder. Pazarlama bir süreçtir ve bu süreç bir işletmeyi bütünsel olarak kapsar. Pazarlama kullanıcıların ihtiyaç veya istek duydukları ürün veya hizmetlerin üzerine kurulduğundan dolayı tüm pazarlama kavramı üretim ile başlar. Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir? sorusunun yanıtını üretim ile olan alakası ile başlayabiliriz.

Üretim sadece bir ürünün üretilmesi olarak algılanmamalıdır bir hizmetin sunumu üretimin içine dahil edilebilir. 

Kullanıcıların ihtiyaç duydukları ürün veya hizmetler belirlendikten sonra kullanıcılara bunların sunulması gerekir. 

Pazarlama departmanı kullanıcıların nelere ihtiyaç duyduğunu belirler ve üretim departmanı kullanıcılar için uygun olan ürünü üretir. 

Pazarlama departmanı ürünün tasarımında büyük söz sahibidir ve üretimi doğrudan etkiler. 

Doğru Bir Pazarlama Yapmak için Nelere Dikkat Edilmeli?

Hedef kitlenizi ve kullanıcıların davranışlarını çok iyi analiz etmelisiniz. Kullanıcıların yanında rakiplerinizi unutmamalı ve güncel olarak rakiplerinizi analiz ederek SWOT analizlerini değerlendirmelisiniz. 

Teknolojiyi aktif olarak kullanarak veriye dayalı pazarlama kampanyaları ile var olan ölçümlemeleri anlamlandırarak kampanyalarınızda iyileştirmeye ihtiyaç duyan noktaları iyileştirmelisiniz.

Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir?

Pazarlama Neden Ömemlidir?

Pazarlama Kâr elde etmek ve sürdürebilir işler için önemlidir.

Bir işletmenin nihai amacı Kâr elde etmek ve sürdürebilir işler yapmaktır. Kâr elde etmek ve sürdürebilir işler yapmak istiyorsak kullanıcı anlamalı ve onlarla kalıcı bağlar kurmalıyız ki kullanıcılarda bu süreçte bizleri desteklesinler ve büyümemizde yardımcı olsunlar.

Kullanıcıları anlamayan bir işletme olursak maalesef işletmenin ileri zamanları görmesi çok mümkün olmayacaktır.

Kullanıcı Niyeti ve İstekleri Nedir?

Kullanıcı Niyeti ve İstekleri Nedir?

Kullanıcılar ihtiyaç duydukları ürün veya hizmetleri günümüzde arama motorları ve diğer platformlar sayesinde kolayca bulabiliyorlar ama ihtiyaç duyma kavramı geniş bir kavram. 

Kullanıcı Niyeti (User Intent) Kullanıcıların Arama Motorlarında Aradıkları Sorgularda ki Amacına Denir ve SEO ve Dönüşüm Oranlarınız İçin Önemlidir.

Kullanıcı niyetini anlamak hem arama motoru algoritma geliştiricileri hemde arama motoru ile yeni kullanıcılarla tanışacaklar için çok önemli bir kavramdır.

Kullanıcılar arama motorlarını düzgün, kaliteli ve ilgili içerikleri karşılarına getirdikleri süre boyunca kullanacaklardır aynı şey web sitenize gelen kullanıcılar içinde geçerlidir. Web sitenizde hedef kitleniz ve kullanıcılarınızın ilgisini çeken içerikler barındırdığınız sürece kullanıcılar sizleri ziyaret edeceklerdir.

Ama sizler kullanıcılara düzgün, kaliteli ve ilgili içerikler sunmuyor iseniz var olan kullanıcı kitlesi yavaş yavaş diğer alternatiflere doğru yönelecektir.

Kullanıcıların arama yaptıkları zaman dilimine göre bir birinden farklılık gösterecektir fakat bu davranışları dört ana başlık altında yorumlayabiliriz.

  • Informational – Bilgilendirici
  • Navigational – Gezinme
  • Transactional – Satın Alma
  • Commercial – Ticari
Pazarlama Karması (4P) Nedir?

Pazarlama Karması (4P) Nedir?

Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir? sorusu sorulduğunda Pazarlama Karmasını es geçmek doğru olmayacaktır. Pazarlama karmasının kısaltması 4P’dir. Dünyada pazarlaması “4P” adını Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion) basamaklarından oluşmaktadır. Pazarlama Nedir yanıtını arıyorsanız Pazarlama Karması size yol gösterecektir.

Fiyat (Price) Nedir?

Sunacağınız ürün veya hizmetin mutlaka bir maliyeti olacak ve sonunda satışa sunduğunuzda bir değeri olacaktır. Hedef kitlenizin ve sizlerin sunmuş olduğu bu ürünü veya hizmeti alabilecek olan kişilerin kısaca müşterilerin bu var olan ürün veya hizmete ne kadar para ödemeye hazır olduğunu gösteren değerdir.

Sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetin hitap ettiği kitleyi iyice analiz etmeli ve bu ürün veya hizmet için ne kadar maddiyat ödeyeceklerini anlamanız gerekiyor. Pazar araştırması ve müşteri araştırmalarını kullanarak ürün veya hizmetinizin fiyatının ne olması gerektiğini araştırabilirsiniz.

Ürün (Product) Nedir?

Ürün ilk söylenişte fiziki olarak akla geliyor olabilir fakat burada kullanımı ürün veya hizmetlerdir. Hammadde veya fikirlerin çeşitli işlemlerden geçirilerek kullanıcıya değer katacak bir olguya dönüştürülmesi sonucunda oluşan değerli olgulara ürün veya hizmet denir.

Kullanıcı ihtiyaçlarını düşünerek yola çıkarsanız mutlaka katma değeri yüksek ürün veya hizmetler yaratabilirsiniz.

Dağıtım (Place) Nedir?

 Bugün Türkiye’den örnek verecek olursak dağıtım kanalına sahip olan firmalar bir ürünün pazarlamasını çok iyi yapabiliyorlar çünkü sahaya hakimler ve kullanıcılarının neye ihtiyaç duyduklarını biliyorlar.

Dağıtım kanalınız güçlü ise var olan ürün veya hizmetlerinizi çeşitlendirebilirsiniz ve daha fazla satış yapabilirsiniz.

Örneğin; Ülker dağıtım kanalları konusunda Türkiye’de çok güçlü bir marka ve ürünlerini ulaştıramadığı bölge neredeyse bulunmamakta.

Tutundurma (Promation) Nedir?

Fark yaratmak için farkındalık yaratmamız gerekir. Ses getirici işler ürün veya hizmetimizin tanınmasını ve kullanıcıların fark etmesini sağlayacaktır. Var olan ürün veya hizmetimizin akılda kalması için yaptığımız çalışmalar tutundurma çalışmasıdır.