İçerik Pazarlaması Nedir? Faydaları Nelerdir?

İçerik Pazarlaması Nedir

İçerik Pazarlaması Nedir? Faydaları Nelerdir?

İçerik Pazarlaması Nedir? İçerik Pazarlaması Kullanıcılara İlgi Duydukları Alanlarda Kaliteli İçerik Sunarak Onlara Değer Katmanız ve Geri Dönüşümünde Satış Yapmanızdır. Hedef kitlenizin ilgi duyduğu alanlarda var olan ihtiyaçları çözmeniz durumunda hedef kitleniz ile kalıcı bağlar kurabilirsiniz.

İlgi duyulan içerik hakkında eğitim veya kaliteli bilgiler sunmanız hedef kitlenin dikkatini çekmenizi sağlayacaktır ve hedef kitlenin dikkatini çekmeyi başarabiliyorsanız diğer pazarlama stratejilerini kullanarak hedef kitlenizin etkileşim yaratmasını sağlayabilirsiniz.

Hedef Kitlenin İlgi Duyduğu Alanlar

Hedef Kitlenin İlgi Duyduğu Alanlar

Kullanıcıların ilgi duyduğu alanlar ve davranışlar teknolojinin gelişmesi ile doğru orantıda değişiyor. Kimi kullanıcılar analog varlıklara ilgi duyarken kimi kullanıcılar dijital varlıklara ilgi duyuyorlar. 

En önemli nokta ise sizin markanızın hedef kitlesi kimlerden oluşuyor?

Markanızın hedef kitlesini belirlemeniz Pazarlama faaliyeti konusunda önünüzü net bir şekilde görmenizi sağlayacaktır ve hedef kitlenin ilgi alanını belirlemek onlarla nasıl iletişim kuracağınız hakkında ilk adımıdır. 

Geniş bir hedef kitleye sahip olabilirsiniz bu durumda Hedef Kitle Segmentasyonu kavramını detaylı bir şekilde incelemelisiniz. Geniş bir kitleye sahip olmasanız bile hedef kitlenizi mutlaka belirli gruplara ayırmalı ve o kitlelerle özel olarak iletişime geçmelisiniz.

Hedef Kitle Nasıl Tanımlanır?

Var olan hedef kitlenizi sunmuş olduğunuz ürün, hizmete veya içeriğe göre tanımlamada tamamen özgürsünüz. Hedef kitle tanımlamalarında sabit başlıkları kullanarak başlayabilir kendiniz veya markanız için özel başlıklara göre gruplandırabilirsiniz.

  • Yaş,
  • Cinsiyet,
  • Yaşadıkları Konum,
  • Siyasi Görüş,
  • Dünya Görüşü,
  • Takip Ettikleri Sayfalar,
  • İlgi Alanları,
  • Dijital Alışveriş Alışkanlıkları,
  • Gelir Durumları,
  • Hangi Sosyal Medya Platformlarını Kullanıyorlar,
  • Sosyal Medya Tepkileri.
İçerik Pazarlamasının Amacı

İçerik Pazarlamasının Amacı

İçerik Pazarlaması olsun veya diğer pazarlama türlerinden her hangi birisi olsun var olan tüm pazarlama faaliyetlerinin temel amacı kullanıcıların tatmin olmayan isteklerini tatmin etmektir. 

Sizlerde sunmuş olduğunuz içeriklerle kullanıcıların tatmin olmayan isteklerini tatmin etmeli ve arka planda kullanıcılara nasıl satış yapabilirim sorusuna uygun stratejiler ile onlarla iletişim kurmalısınız.

Var olan içerikleriniz kullanıcılara ne tür değerler katıyor veya kullanıcıların tatmin olmamış isteklerine nasıl bir değer katarak tatmin edebilirsiniz? Bu sorunun yanıtını arayarak çıktığınız bir pazarlama faaliyetinde eğer gerçekten doğru işler yaparsanız büyük başarılar elde edebilirsiniz. 

İçerik Pazarlaması biraz daha kullanıcıları Eğitme ve Bilgilendirme faaliyeti üzerine kurulmuştur diyebiliriz. Satış amacının bir geri adımda bulunduğu bir pazarlama türüdür. Sunmuş olduğunuz ürün veya hizmete göre hazırladığınız içerikler var olan ürün veya hizmetlerinizin kullanıcılara nasıl değerler kattığını anlatıyor olacağınızdan kullanıcılarda bir değer ve satın alma kararı oluşturması yüksek orandadır. 

Sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetlerin kullanıcılara gerçekten değer kattığını onlara anımsatmalı ve benimsetmelisiniz. 

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

Temelde iki adet soru bulunmakta. 

  • Kullanıcı Farkına Varacak mı? ; 

Var olan standart hayatımızda bir çok reklam ile karşılaşmaktayız ve yatmadan önce düşünsek acaba kaç tanesini hatırlarız? Bu sayı çok az olacaktır çünkü bireylerin etkilendikleri olaylar bir birinden farklıdır ve bazen kimi reklamların farkına bile varmayız. 

Var olan aradığımız, ilgimizin olduğu alanlarda gördüğümüz reklamlar en çok kalıcı olan reklamlardır çünkü ilgi odağımız orada. Aklımızda o var. 

Bu ne demek oluyor?

Neye ihtiyaç duyuyorsak onun reklamlarını hatırlıyor ve oralardan alışveriş yapıyoruz. 

Var olan bir alışverişi direk bitirmeden önce onunla ilgili olan içerikleri gözlemliyor ve okuyoruz. Daha fazla bilgiye ulaşmak için çabalıyoruz ve sonunda bu ürün veya hizmetin bize ne değer katacağını anladıktan sonra eğer olumlu bir düşünce oluştu ise satın alma sürecini tamamlıyoruz. 

Sadet o ki var olan hedef kitleniz içeriğinizin farkına varacak mı? Bunun üstünde oldukça düşünmelisiniz.

  • Kullanıcı Etkileşime Geçecek mi? ;

Diyelim ki kullanıcı içeriğimizi gördü ve var olan tanıtım bölgemize geldi. İçeriğimiz Kaliteli mi? sunmuş olduğumuz ürün veya hizmetler hakkında kaliteli bilgileri kullanıcıya doğru şekilde aktarabilmiş miyiz?

Var olan kullanıcı bölgesinin kullanıcı deneyimi güzel mi?

Kullanıcı vakit geçirirken sıkılıyor mu? 

Ve bunun gibi bir çok soruyu kendimize sorarak etkileşim oranlarını yükseltmek için çalışmalar yapmalıyız.

Kullanıcı Deneyiminin Önemi

Kullanıcı Deneyiminin Önemi

Var olan yaşantımız deneyimlerle dolu ve her gün bir deneyim yaşıyoruz. Kullanıcıları içerikleriniz ile buluşturmayı düşündüğünüz platformun kullanıcı deneyimi en önemli kavramlardan. 

Eğer kullanıcı bu deneyimi severse sizlere biraz daha yaklaşacaktır ve sizlerle etkileşim kuracaktır. 

Var olan Platform Fiziki ve Dijital olabilir sadece kullanıcı deneyimini Dijital olarak düşünmek  yanlış olacaktır. 

Gitmiş olduğunuz bir Cafe’nin Lavabosunun kullanımı bile bir deneyimdir. Cafe’nin Lavabosuna gitmek veya yaşadığınız deneyim ızdırap gibiyse sanmıyorum bir daha o Cafe’ye gidesiniz.

Sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetin nasıl kullanıldığı, kullanıcıya kattığı değerleri iyi bir şekilde bir içerikte toplayıp güzel bir deneyim yaşatabilirseniz güzel bir Pazarlama çalışmasına imza atarsınız. 

İçerik Pazarlaması Örnekleri

İçerik Pazarlaması Örnekleri

  • Michelin, “The Michelin Guides” adında bir rehber çıkardı. Kırmızı kapağıyla ikonlaşmış bu rehber 400 sayfalık bir rehber olup sürücülere daha iyi sürüş sağlamak ve yol üstünde düzgün konaklama yerleri bulmak konusunda yardımcı olmaktaydı.
  • Jell-O bedava bir yemek kitabı çıkarıp bu kitabın dağıtımı nı yaptı. Kitap firmanın 1906’da 1 milyon doların üstünde satış yapmasına katkı sağladı.
  • P&G, radyo pembe dizilerini başlattı. Bu radyo serileri Dux ve Oxydol markalarının reklamının yapılması için özel olarak üretilmişti. Pembe dizilerin İngilizce adının “soap opera” yani “sabun operası/dramı” olarak belirlenmesi bir tesadüf değildi.

İçerik Pazarlaması Nedir? veya Dijital Pazarlama konusunda benimle İletişim kurabilirsiniz.