Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlamadan önce Pazarlama nedir ile başlamak daha doğru olacaktır.

Pazarlama Nedir? ; bir markanın sunmuş olduğu ürün veya hizmetlerin üretiminden satışına kadar olan tüm faaliyetleri kapsar. Kullanıcıların tatmin olmamış isteklerini tatmin etmek üzerine çalışır ve kullanıcıların isteklerini karşılamak için ürün veya hizmetleri şekillendirir.

Dijital Pazarlama ise markaların dijital platformlarda yapmış oldukları pazarlama faaliyetleridir. Dijital pazarlama sayesinde güncel teknolojileri kullanarak veriye dayalı pazarlama günümüzde bir çok marka tarafından kullanılmaktadır. 

Markaların dijital platformlarındaki tüm tanıtım faaliyetlerine Dijital Pazarlama denir. Dijital pazarlama ürün veya hizmetlerin pazarlamasında çok etkili bir pazarlama türüdür. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte hedef kitle seçimi çok kolaylaşmış ve hedeflenen kitleye kişisel satış reklamları ile markaların satış oranları artmıştır. 

Neden Dijital Pazarlama?

Neden Dijital Pazarlama?

Teknolojinin gelişmesi bir çok kullanıcının da alışkanlıklarını değiştirmekte. Dijital ortamda etkileşim halinde milyarlarca kullanıcı bulunmakta. İşinizi Dijital ortama taşımanız satış oranlarınızı düşünemeyeceğiniz kadar yükseltecektir. 7 Gün 24 Saat boyunca açık ofisiniz ile kullanıcılara sürekli satış yapın. 

Dijital Pazarlamanın Avantajları

Dijital Pazarlamanın Avantajları

Dijital Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ölçülebilirlik

Dijital pazarlamanın avantajlarından biri de özel pazarlama teknikleriyle hedef kitlenin belirlenmesi ve net sonuçlara ulaşılabilmesidir. Geleneksel yöntemlere oranla daha az maliyetlidir ve bu maliyetlerin ölçülebilir olması büyük bir fayda sağlar. Kaybetme ve boşa gitme olasılığı olmadığı için minimum bütçe ile maksimum verim alınabilir. Bunların yanı sıra tıklanma ve görüntülenme sayıları da net bir şekilde görüntülenebildiğinden yanlış giden bir durum olduğundan hızlı bir biçimde önüne geçilebilir.

İletişim

dijital pazarlamanın avantajları biri de interaktif iletişimdir. İnternet kullanıcıları reklamını gördükleri ürün ya da hizmet hakkında E-Mail atabilir, sosyal medya platformlarında yorum yapabilir, site içi online müşteri hizmetleri aracılığıyla firmayla canlı irtibata geçebilir ve hızlı bir şekilde geri dönüş alabilir. Tüm bunlar geleneksel pazarlamada oldukça güçtür. McKinsey&Company şirketinin yaptığı “müşteri hizmetleri ve memnuniyeti” araştırmasında geleneksel müşteri iletişim araçları ile dijital iletişim araçları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda dijital iletişim araçlarının diğer iletişim araçlarına oranla % 33 daha etkili olduğu belirlenmiştir.

Müşteriyi Çekmek

AC Nielsen araştırma şirketinin Türkiye’de yaptığı bir araştırmaya göre, internet kullanıcılarının % 84’ü alışveriş yapmadan önce ürün ve hizmetler hakkında internet üzerinden bilgi topluyor. Deloitte tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre, 2020 yılında mağazalardan yapılan satışların % 95’i dijital platformlardan etkilenerek gelen kişiler tarafından yapılacak. Bu durumlar göz önünde bulundurulduğunda firmaların doğru dijital pazarlama teknikleriyle müşterileri web sitelerine veya mağazalarına çekmeleri oldukça basittir.

İçerik Pazarlama

dijital pazarlamanın avantajlarından biri de içerik pazarlamadır. Firmalar kendi markalarını farklı medya formatları kullanarak ve eğlenceli ya da eğitimsel içerikler paylaşarak pazarlayabilirler. Bu metot sayesinde müşteriyle daha iyi ilişkiler kurulur ve müşteri sadakati kazanılır. Geleneksel pazarlamada içerikler klasiktir ve broşür, katalog gibi yöntemler kullanılarak direkt satış yapmak amaçlanır. Ancak bunlar bir kere okunup atılmaktadır.

Müşteri Bilgilerini Edinmek

Dijital pazarlamanın avantajlarından bir tanesi de müşteri bilgilerini edinmektir. Online sipariş esnasında ya da herhangi bir E-Mail bülten aboneliklerinde müşterinin bilgileri edinilebilir. Geleneksel pazarlamada ise müşteriler ile ilgili bilgi almak oldukça güçtür. En iyi olasılıkla satış esnasında bilgi sağlanabilir.

Müşteri Davranışlarının Analiz Edilmesi

Dijital pazarlamanın avantajlarının bir diğeri müşteri davranışlarının analizidir. Firmalar, Google Analytics sayesinde 50’den fazla rapora erişebilirler. Bu raporlar ile web sitelerinin ne sıklıkta ziyaret edildiğini, hangi anahtar kelime ile siteye ulaşıldığını, web sitesinin hangi sayfalarına daha çok tıklandığını, hangi web sayfasında daha çok vakit geçirildiğini ve daha pek çok farklı bilgiyi edinebilirler. Özellikle dijital pazarlama reklam kampanyalarının performansını ölçümleyebilirler.

Dijital Pazarlama Optimizasyonu Nedir?

Dijital Pazarlama Optimizasyonu Nedir?

Dijital Pazarlama Optimizasyonu var olan dijital kanallarda marka için özel bir tema çalışmasıdır. Kullanıcılar ile en iyi şekilde etkileşime geçilmesi için var olan temanın özelleştirilmesidir. 

Dijital Pazarlama Nasıl Öğrenilir?

Dijital Pazarlamaya adım atmadan önce öncelikle Pazarlama Bilim ve Sanatının iyi bir şekilde öğrenilmesi gerekir. Dijital Pazarlama bir sonra gelen adımdır ve Dijital Pazarlama deneme yanılma metodunun en iyi şekilde kullanıldığı pazarlama türüdür. Sağlam bir Pazarlama temeliniz var ise ve günlük teknolojileri takip ediyorsanız Dijital Pazarlama faaliyetlerini öğrenmeniz çok kolay olacaktır, fakat yinede mühim olan var olan stratejileri öğrenmek değildir! Var olan bilgileriniz ile özgün ve kaliteli bir strateji ortaya koyarsanız o zaman Dijital Pazarlamayı öğrenmiş ve uygulamış olursunuz. 

Dijital Pazarlama Danışmanlığı

Dijital büyümenizi hızlandırmak için bir danışmanlığı ve bir ajansın yaratıcılığını harmanlayarak hizmet veriyoruz. Dijital Pazarlama analiz ve stratejinin oluşturulması ile başlar. Dijital pazarlama stratejisi ve yol haritası belli olan firmalar olmayanlara oranla çok daha hızlı hedeflerine ulaşıyor.Eğer hala bir stratejiniz yoksa, var ama emin değilseniz, işin uzmanından danışmanlık almak aynı zamanda analizinden, web tasarımına, reklamdan optimizasyona bütünleşik hizmet almak isterseniz sizlerle tanışmaktan memnuniyet duyarım.Hemen dijital ortama birlikte adım atmak için benimle iletişim kurabilirsiniz.

Ücretsiz Dijital Pazarlama Eğitimi